Gobalização do Turismo: comunicação e concorrência no mercado internacional

Authors

  • Mario Carlos Beni Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes - ECA/USP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v7i1p62-70

Keywords:

tourism globalization, world market organization, competition, trends, XXI century.

Abstract

This article presents the tourism trends for the begining of the XXI century in the globalization process. It analyses the competition and communication in this process and it emphasizes the main tourism trends in the current world scenery.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Mario Carlos Beni, Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes - ECA/USP
    Docente dos cursos de graduação e pós-graduação da ECA/USP.

Published

1996-05-06

Issue

Section

Articles

How to Cite

BENI, Mario Carlos. Gobalização do Turismo: comunicação e concorrência no mercado internacional. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 7, n. 1, p. 62–70, 1996. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v7i1p62-70. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63259.. Acesso em: 17 may. 2024.