A prestação de serviços turísticos e o Código de defesa do consumidor: um estudo das reclamações de turistas ao Procon

Authors

  • Cláudia Ogata Takio Fundação Procon-SP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v7i1p93-106

Keywords:

touristic services, defense consumer, PROCON/São Paulo/Brazil.

Abstract

This study focalizes the defense of the tourist consumers rights towards the main furnisher companies: hotels, air service, land transportation , and also, travel agencies and tour operators. It mentios the experiences and some specific cases in which there where incidents of bad touristic service, moreover the process of conducting and the results of problems. The search concludes with the presentation of some proposals to reduce the number of incidents between the companies and the tourists.

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Author Biography

  • Cláudia Ogata Takio, Fundação Procon-SP
    Bacharel em Turismo pela ECA-USP. Técnica do Procon - São Paulo

Published

1996-05-06

Issue

Section

Articles

How to Cite

TAKIO, Cláudia Ogata. A prestação de serviços turísticos e o Código de defesa do consumidor: um estudo das reclamações de turistas ao Procon. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 7, n. 1, p. 93–106, 1996. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v7i1p93-106. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63271.. Acesso em: 19 may. 2024.