Comércio eletrônico em agências de viagens: estratégias competitivas e de marketing

Authors

  • Geraldo Luciano Toledo Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia Administração e Contabilidade - FEA/USP
  • Léo Sztutman Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes.
  • Jacques Melul Rubal Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia Administração e Contabilidade - FEA/USP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v12i2p90-116

Keywords:

electronic commerce, competitive strategy, tourism industry, internet. travei agencie.

Abstract

This paper discuss some significant issues of the electronic commerce and its implication on the competitive strategy of a service company. After analyzing
some concepts of competitive strategy, it is presents a overview of the market environment in the tourism industry and describes some relevant aspects of electronic commerce through internet. Finally, the results of a case
study concerning two travel agencies are commented.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Geraldo Luciano Toledo, Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia Administração e Contabilidade - FEA/USP
    Professor Titular do Departamento de Administração da Faculdade de Economia e Administração da Universidade de São Paulo.
  • Léo Sztutman, Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes.
    Mestrando em Turismo pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo.
  • Jacques Melul Rubal, Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia Administração e Contabilidade - FEA/USP
    Mestrando em Administração pela Faculdade de Economia e Administração da Universidade de São Paulo.

Published

2001-11-02

Issue

Section

Articles

How to Cite

TOLEDO, Geraldo Luciano; SZTUTMAN, Léo; RUBAL, Jacques Melul. Comércio eletrônico em agências de viagens: estratégias competitivas e de marketing. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 2, p. 90–116, 2001. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v12i2p90-116. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63544.. Acesso em: 13 may. 2024.