O CINEMA MOÇAMBICANO PÓS-COLONIAL: OUTROS OLHARES, OUTROS DISCURSOS.

Authors

  • Alex Santana França Universidade Federal da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1981-7169.crioula.2013.64732

Keywords:

Mozambican cinema, National identity, Filmic aesthetics

Abstract

This paper proposes a discussion on the Mozambican cinema post-Independence, in order to discuss the very important film in the construction and affirmation of Mozambican national identity. The object of study in question comes from the movie O grande bazar by Licinio Azevedo, released in 2006. The film analysis will also include the mode of narrative construction and some thematic recurrences in order to highlight features formal, aesthetic and content.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Alex Santana França, Universidade Federal da Bahia
    Professor, pesquisador e escritor, graduado em Letras (UFBA), Especialista em Metodologia do Ensino de História e Cultura Afro-brasileira e Indígena (FACE) e Mestre em Literatura e Cultura (UFBA). Aluno do Doutorado do Programa de Pós-graduação em Cultura e Sociedade da Universidade Federal da Bahia.

Published

2014-07-15

Issue

Section

Artigos e ensaios

How to Cite

O CINEMA MOÇAMBICANO PÓS-COLONIAL: OUTROS OLHARES, OUTROS DISCURSOS. (2014). Revista Crioula, 13. https://doi.org/10.11606/issn.1981-7169.crioula.2013.64732