Strategic management of culture:the emergence of communication by cultural action

Authors

  • Eduardo Augusto Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
  • Mitsuru Higuchi Yanaze Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139070

Keywords:

Culture. Marketing. Cultural marketing. Public relations. Communication by cultural action.

Abstract

The investments in culture by organizations that are not related to the world of the arts are becoming an important institutional instrument for generation of strategic positioning. Known commonly as cultural marketing, this kind of investment should correctly be called communication by cultural action. The main results of this work showed that the term cultural marketing is seen as a tool of communication or part of the companies’ communication strategy, through sponsorship of cultural activities with the main objective of generating a positive image of the brand.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Eduardo Augusto, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutorando em Comunicação na Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Professor conferencista no Curso de Relações Públicas da ECA-USP, na disciplina de Publicidade e Propaganda. Professor convidado da Pós-Graduação em Gestão de Comunicação e Marketing da ECA-USP, na disciplina de Marketing Cultural. Professor substituto no Departamento de Marketing da Faculdade de Gestão e Negócios da Universidade Federal de Uberlândia (UFU).
  • Mitsuru Higuchi Yanaze, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutor em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Business Administration (MBA), na área de Marketing, pela Michigan State University (EUA). Professor titular da cadeira de Marketing na ECA-USP.

Published

2010-12-26

How to Cite

AUGUSTO, Eduardo; YANAZE, Mitsuru Higuchi. Strategic management of culture:the emergence of communication by cultural action. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 7, n. 13, p. 65–79, 2010. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139070. Disponível em: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139070.. Acesso em: 17 may. 2024.