Richard Wagner: The Musician’s Participation in German Anti-Semitism in Nineteenth-Century (1850-1873)
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2179-5487.v12i17p172971Keywords:
Richard Wagner, Nineteenth-Century, Musical Field, Germany, Anti-SemitismAbstract
The article examines the essay Judaism in music, by Richard Wagner, which was first published in 1850, also focusing on anti-Semitism and power relations inside of field of Concert Music fed by the essay. To carry out this article, it was necessary to place the musician and his text on a modern relatively autonomous artistic field and his intimate relationship with the context of Unification of Germany, as well as the delicate process of Jewish emancipation concomitant to intensification of hatred against the Jews. Therefore, by historically highlighting the form and content of the essay, it was found that Richard Wagner was another artist and writer who made a political weapon in defence of the German nation and in favour of anti-Semitism out of his work. One of the relevant points of Wagnerian anti-Semitism is that this rivals mentioned on the essay were romantic and Jewish artist. The cultural and political attacks against his rivals have shown that the wagnerian position have never been uniform or homogeneous.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Rubens de Brito Ferreira Teixeira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).